2 lyckliga saker som har hänt...

Hej
Idag har det hänt något roligt igen.

Nu har jag så mycket glädje inom mig som jag måste få dela med mig av.

Varje morgon hela december så lunga favoriter haft en tävling. De har en kalender som de öppnar en lucka för varje dag och bakom varje lucka så är det en fråga. Jag brukar ringa och tävla varje morgon när man kan vinna en övernattning på Hasseludden. I morse var det tydligen min tur att få tur. Jag åt min OTROLIGT goda frukost (bubbelvatten och ett halvt glas yoghurt med medicin i) och surfade som vanligt in och kollade tio över 7 frågan. Jag surfade på google och fann svaret.

Jag provade att ringa då gick de fram signaler de har de aldrig gjort förrut när jag ringt. Jag tänkt shit vart ringer jag nu. Har jag slagit fel. Men jag kollade och det var rätt nummer. Då svarade han på lunga favoriter att jag var samtal nummer 2. Okej tänkte jag. Skall jag försöka igen eller ska jag gå och duscha. Jag provade igen. Då gick det åter fram signaler. Den här gången svarade de och så började de interjuva mig. Då visste jag att jag vunnit. Jag svarade glädjande på deras frågor. Och så säger de att jag är samtal nummer 10. WOW....jag får frågan som lyder:

I J-League i Japan spelas en den sport som är den största tävlingsidrotten för tjejer under 20 år i Sverige. Vilken?

Jag svarar: Fotboll  ( de var ju de jag hittade på google)

Då skricker de i kör och säger att de är rätt...

fy jag vart så glad att jag trodde pulsådern skulle spricka. Jag ringde snabbt till mattias som hittade en dator och lyssnade på den, sedan blev det nog pappa som jag lyckades få tag i och sedan ringde jag mamma. Jag vet dock inte vilken ordning för jag har "minnesluckor" av de som hände i morse. 

Någon minut senare så var jag på radio. hahah

Vad vann jag då. Är ni nyfikna hihih

Presentkort på weekend för två på Yasuragi Hasseludden, Sveriges enda japanska spa inkl. en natt i japaninpirerat dubbelrum med frukost, 4-rätters japansk middag, entré till det japanska badet, aktiviteter. Yukata, japansk bomullsrock, tofflor o badkläder ingår också. Värde 4000:-

Okej nu kan jag väl inte få mer än otur när jag tävlar. För några veckor sedan vann jag på JOKER nu vann jag detta.

Det finns ju ett talesätt som heter
Tur i kärlek otur i spel. eller om man nu säger tvärtom vet jag inte. Men jag kan inte säga att jag har någon otur just nu med något av det.  För nu till det andra lyckliga....

I lördags flyttade vi in i våran nya lägenhet, som vi börjar få lite koll på...Vi var på ikea och köpet lite nya möbler igår bland annat. Men de får ni se senare.

Jag hade tänkt berätta detta när båda våra föräldrar viste det. Men det är ingen som ser :-( att vi har .....förlovat oss.....JAPP ni läste rätt. Vi förlovade oss första kvällen i våran nya fina lägenhete, som en del av vårt nya liv, och som ett tecken på att vi älskar varandra och att vi nu har börjat leva VÅRAT LIV.....

Att jag älskar min pojkvän det vet de flesta, men att jag nu får visa att jag ska leva med honom för resten av mitt liv är helt underbart. JAG ÄLSKAR DIG SÅ MATTIAS. DU ÄR DET BÄSTA SOM FINNS. Du är allt en kille i mina ögon skall ha. (de enda negativa är dina tubsockor ) Att få dela mitt liv med dig är nog det bästa beslut jag någonsin tagit och kommer att ta. Vi kommer ha så mycket skoj att få uppleva tillsammans. ååååå jag ÄLSKAR DIG....

Nu är ni väl nyfikna på hur våra ringar ser ut.....


Kommentarer
Postat av: elina

Jag visste det gumman, märker du inte hur jag ständigt vet saker i förväg?! Stort grattis till er båda två, jag blir så otroligt glad! PUSSSSS PÅ ER!



2008-12-18 @ 23:28:06
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: elina

ÅÅÅÅÅÅH JAG SA JU DET!!!



JAG VET ALLT. JAG ÄR BÄST!



Stort grattis till er turturduvor!

PUSSS

2008-12-18 @ 23:31:36
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhhh GRATTIS min vän! GRATTIS. Det är du så väl värd. Så glad för dig ska du veta. Och det kommer från hjärtat. KRAAAAAM

2008-12-18 @ 23:43:23
URL: http://ultrabestis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0