Långt inlägg

Hej (igen)
Jag känner på mig att detta kommer bli ett långt inlägg och har därför kokat mig en kopp te. Jag känner för att sitta och skriva lite. Mysigt. Funderar på en bit kaka till, jag har ett recept på väldigt goda engelska kakor som min farmor gjorde en gång i tiden. Å jag blir bara sugen av att tänka på dem, hämtar nog en kaka ändå. Det är blockchocklad och sötmandel och kanel i. MUMS

Ja, då var den här julen tills över som jag skrev om i förra inlägget.

I tisdags när jag var på jobbet och vi hade inte så mycket att göra bestämde jag mig för att jag måste köpa nya glasögon. Det blev mer eller mindre en impuls sak. Men jag går ju runt i mina linser som det vore en del utav mig. Jag orkar inte alltid ha linser på mig. jag menar när jag skall ligga och slapp i soffan så känns det jobbigt att jag måste sätta på mig linser för att softa. Nä så jag åkte förbi min optiker på väg hem och beställde en tid i januari och köpte dessutom en juklapp til mig själv. De hade ngn form av presentcheck som är värd det dubbla efter jul. Super duper. Tittade även på lite bågar när jag stod där och väntade. Hittade supersnygga läckra bågar från Dolce gabbana, men vi får se. Försökte hitta dem på nätet för att lägga ut här så ni kunde få tycka och säga vad ni tycker. Men jag har inte funnit dem. Får se...

Igår shoppade vi loss men idag shoppade vi loss lite granna oxå.
Vi har nu köpt wii fit som plingar i bakrunden av mina smattrande knapptryckningar på tagentbordet. En koncentrerad pojkvän ser jag igenom vårt "hål i väggen". Skönt att kunna sitta här med en kopp te och bara vavra för en gång skull. Det har varit lite mycket på senaste tiden.

Just det nu svävar jag bort.

Vi har köpt en ny bärbar telefon. Vi har ju haft MYCKET STRUL med telia när vi har flyttat hit och historian är inte över, Men inget jag orkar ta upp här. Men då har min mor som jobbar på telia checkar som hon kan dela ut till nära och kära och släkt om de har ngt som krånglat hos telia. Så hon fick höra våran historia och gav oss "ngr" checkar. Så vi åkte in och köpte en ny bärbar telefon. Den har massa häftiga nya funktioner. Den har bland annat ngt som kallas för nattläge vilket innebär att den känner av att det är natt och att den skall typ ringa tyst eller inte alls. Har dock inte hunnit läsa om vilket ännu.

Men nu får det väl vara bra med allt shoppande ett tag. Men däremot letar vi efter nya gardiner till vårat sovrum. Vi hade ju beställt ett par gardiner från jotex med express som skulle komma förra vecka på fredag men de dök upp i måndags. De gardineran var både snea, vinda och ojämna. De hade passa väldigt bra i vårt nya sovrum. Men nu letar vi med ljus och lykta efter nya gardiner och de får gärna ha någon form av asiatiskt tema om ni förstår. Har ni några ideer så är ni välkomman att höra av er.

Kurre har nu stadgat sig här hemma och verkar insett att här är där han skall bo, men precis som förr försöker han smita ut i trappen. men har inte vågat lämna honom själv i trapphuset då vi inte har hundra kolla på våra grannar.

Nu skall jag surfa runt och se om jag hittar mina bågar jag vill ha.

Ha det så skoj nu  och så hörs vi

Många kramar Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0