Vården i Sverige

Hej allihoppa
Wow idag har vädret slagit alla rekord som finns på att vara dystert. Är det ngn som har sett ngn fom av ljus idag ??? det var kolsvart när man gick upp och hela dagen och även på lunchen och dessutom var det ännu svartare på eftermiddagen och nu i kväll ser det ut som i en mörk skog.

För er som inte visste det, så har jag ju haft kraftiga magsmärtor den senaste veckan. Förra helgen var jag till och med på akuten. Nåja, det var ingen vacker syn att vara där en lördag kväll. Inget jag rekomenderar min värsta fienden....eller jo kanske....

De skulle skicka remis till min vårdcentral då de inte kunden konstatera om det var magkatar eller magsår eller liknade. Men efter att inte ha hört ngt på en vecka, och efter gårdagens smärtor när jag låg och svettades i smärtor igen, så skrev jag ett mail till min vårdcentral ang detta. Fick svar att jag skulle komma i morgon bitti kl 0815, till min underbart älskade husläkare, hoppas han är lika underbar i morgon som alltid annars. Men jag menar, om jag nu inte hade hört av mig, då hade jag inte fått någon tid ? Måste jag bena och bö (eller hur man nu säger) för att få en tid eller? Jag trodde de skulle ske av sig själv när akutläkaren säger att de skall skicka en remis! Men jag kanske hade fel? Nåja nu hoppas jag att jag kan få någon rätsida på min mage imorgon, Just nu är den som " 7 svåra år", samt att jag mår illa konstant, och att äta går verkligen inte, då får jag sånna smärtor att jag tror jag kvävs, men bara i övre delen av magen. Jag kan oxå ena sekunden vara vrålhungrig och när jag sedan äter kan jag vara spymätt bara efter en halv macka. Jag skall även vara glad ifall jag får behålla maten jag äter :-(  magen är så svullen att folk tror jag är gravid, JAG MENAR DET OCH DET ÄR EN KATASTROF...

Man borde inte men jag har surfat på nätet och alla symptom påminner om Magsår eller Magkatarr. Är lite nervös inför imorgon, men hoppas det går bra.

En sak som är störtskönt är att idag är det sista gången i våran tvättstugan troligen. Vi komemr boka tid nästa vecka, men får se om vi skiter i det. Sedan tvättar vi i våran nya lägenhet och det är det bara  11 dagar kvar.....JIPPI....

många kramar Linda

(bild på ett magsår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0