Har fått kallelse

Nu har jag fått kallelse till Koloskopi

Den 12maj skall jag dit. Tur att det är innan vi åker till Egyptien.

Men jag känner verkligen ångest inför det. Herrgud vilka förberedelser. Jag ringde jobbet nu för att att få ledigt.

Dagen innan får jag äta frukost och sedan får jag äta tidig lunch. Det är min sista måltid på 1 ½ dygn. Sedan får jag INTE äta och dricka på 4 timmar.

Till "middag" får jag dricka 2 liter (på 1.5 timme) lösning (har fått recept), som enligt vad jag surfat fram smakar havsvatten,med lite smak av tång?!?!?! Av de 25 personer jag har läst om som tagit detta har spytt upp allt. Hur skall det gå. Jag läste någon som använde sig av en stark Vicks tablett mellan. Jag kan inte göra mer än mitt bästa. Skall verkligen försöka.

Någon som vet hur man bedövar smaklökarna på tungan???

Dagen D (jag har tagit ledigt)

Till frukost 2 liter (på 1.5 timme) lösning, som kvällen innan...
Det kommer bli en lååååång dag, då jag inte skall till läkaren föräns kl 1840

Som tur är att jag får dricka hur mycket annat jag vill mellan. Visst är det generöst??? Det finns dock vissa saker jag får dricka...

* kaffe (utan mjölk fast de klarar ju inte min mage ändå)
* te
* saft
* buljong
* sportdryck

Jag skoja med Mattias och sa att han inte får äta middag hemma på måndag kväll :-)
På tisdagen skall jag äta något riktigt gott. Men när jag läst om folk som gjort detta är ingen hungrig på kvällen. Vi får väl se.

Jag kommer  ju vara väldigt gring, irriterad och helt slut. Tycker synd om Mattias, men jag skall försöka behärska mig. Läste om en som käkade piggelin hela dagen, det är kanske ngt man skall fundera på :-) Köpa hem ett storpack med piggelin :-))))))

Jag börjar känna mig utråkad.

Mina mage var inte alls i form igår. Det var jobbig eftermiddag. Får se hur dagen blir idag. Förmiddagen brukar vara bäst.
// Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0