Tiden bara går...

Tiden bara går och jag är dödstrött på kvällarna. i Måndags, tisdag och onsdags kväll somnade jag när jag kom hem från jobbet och käkat middag. i Torsdag var var jag hur trött som helst. men fixade lite saker.
I fredags så fick jag jobba över(det är inte ofta) på jobbet och jag kom hem som vanligt dock, det var igentligen min tidiga fredag. Men på kvällen hade jag köpt biobiljetter till Matte och mig och vi såg Luftslottet som sprängdes. Han visste inget. Men han blev glad.

I går lördag åkte Matte äntligen och tvätta bilen. Den såg ut som 7 svåra år. hahah men blev superfin när han varit och tvättat den. Själv var jag hemma och plockade och donade. Sedan sydde jag upp julgardinera som var för långa och hängde upp dem i vardagsrummet. Sedan åkte vi till Mattias mamma och firade henne hon fyllde år. De bjöds på både middag och kakor och bullar. MUMS :-) och hennes hemmagjorda glögg. WOW lika god i år som förra året :-)

Idag skall vi försöka hinna med att gå ut och gå en promis för att få ner all mat vi åt igår och få plats med maten vi kommer stoppa i oss på julbordet om några timmar. Att hitta fina kläder att ha på julbordet när man är gravid är svårt tyckte jag. Men jag har nu tror jag bestämt mig :-) får se vad det blir och om bild kommer upp senare :-) Men jag saknar snön som kom igår :-((

Ang vad som har hänt med min mage så är det inte så mycket igentligen. Jag står fortfarande stilla på min vikt sedan ett par veckor tillbax. Vet inte om det är bra eller dåligt. ???  i onsdags kväll när jag skulle lägga kändes det konstigt i magen. Kändes som det var typ såpbubblor som sprängdes. Det har varit så några dagar. Jag sitter och funderar på om det är babyn som har börjat sparka mig. Ibland så hoppar magen till :-) Jag vet inte vad det kan vara. Det gör ju inte ont så det är säkert ingen fara. Men jag har oxå tänkt på om det kan vara hicka som barnet har fått :-) jag vet inte...men skoj är det och häftigt.

Så här stod det i veckomailet jag fick ang min graviditet igår :-)


Nu är du 22 veckor gången (eller gravid i 23:e veckan, om du föredrar att räkna så). Din bebis är fortfarande ganska skrynklig eftersom huden har växtmån, men ser mer och mer ut som en 'riktig' nyfödd bebis med tydliga läppar, ögonlock och öron.



Nu har jag, min syster och jag och hennes familj köpt biljetter till Disney on is, det skall bli sååå skoj. Dock är det i januari men det är så nära nu

På fredag skall hon dra med mig till SVT huset och vara med på en filminspelning efter jobbet. Vi skal sitta i pubiliken :-))


Ta hand om er där ute så höres vi....skall försöka bättra mig på att blogga...


KRAM


Kommentarer
Postat av: Filippa

Hej jag får gratulera till lilla barnet i magen, vad kul. spännande. Kram Filippa

2009-12-13 @ 18:09:36
URL: http://erkas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0