Vilken natt...




Jag hade ju redan erbjudit mig att Mattias att jag kunde komma och hämta honom, jag kan ju ändå inte sova när han är borta. Sagt och gjort han skickar sms om att att han vill bli hämtad, då var klockan halv 4. Då hade jag sovit 1-2 timmar. Nåja jag var ju vaken och såg någon B-film på tv.

Jag slänger på mig mysbrallor och en tröja och jackan tar nycklar och plånbok och allt, tacka gudarna för jag fick med mig mitt läppsyl.

Jag fick någon deja vu känsla att jag inte skulle ta hissen. Men en ren refelex gör att jag kliver in i hissen och jag trycker snällt på våning E (bottenplan). Jag åker en bit och de rycker till i hela hissen, det står nu på displayen AVSTÄNGD...min värsta dröm är nu här. Jag sitter fast i hissen och jag skall hämta Mattias, klockan är halv 4, jag är ensam och övergiven och känner paniken inom mig. Jag fattar beslut att

1) jag sms:ar att jag fastnat i hissen till Mattias

2) jag får äntligen trycka på den förbjudna kanppen (larmknappen), men vågar inte trycka på den länge för de var ett fasligt ljud. Vågar inte väcka grannarna och så blir de arga.

3) jag ser ett nr att ringa dygnet runt, jag ringer, en kille svarar, jag känner han måste ju tro att jag är galen och full, men han verkar tro mig och säger att han skall ringa och väcka en tekniker som kommer att komma

Tystnade gör att jag känner mer panik, men inser snabbt att jag har musik i mobilen, Per gessle och Gyllentider fick förgylla min stund med massa underbara sommarlåtar, för de var riktigt kallt i hissen.

Mattias ringer och jag försöker förklar för honom att jag fastnat i hissen och att han får ta sig hem på egen hand troligen, inte lätt, men jag fick honom att fatta (han var ju inte nyckter direkt)

Hur fördriver man tiden instängd i en hiss???
     - lite läppsyl
     - lite per gessle och nynnar med
     - försöker bygga korthus med mina bensin och VISA och bonus kort
     - raderar kontakter som jag inte behöver längre i mobilen
     - trycker på lite knappar i hissen
     - beslutar att jag aldrig mer skall åka hiss
     - sitter och kollar ett kvitto på retur hos H&M som jag kom på att jag glömt att kolla
     - inser att mina skor är superskitiga
     - jackan borde lämnas in på kemtvätt

Det tog väll lite mer än 45 min innan min undert goa och fulla pojkvän kom hem. Han sa hej och sprang upp och kissade. Han sa att han skulle försöka hitta några verktyg och bända ut mig. Jag bara såg senariumet (stavas?) framför mig. Jag försökte få honom att tänka på annat och jag sa att jag ringer och hör var de är någonstans.

Killen som svarade sa att teknikern hade problem att hitta. Men han borde vara i närheten, försökte få Matte gå ut och se om han hitta någon bil

Teknikern kom han fick upp dörrarna på våningsplanet ovan mig. De visar sig att jag har bara en glimta på 20 cm. Inget att göra. Han sa att han skulle gå upp till hiss-maskinen och veva upp mig. Stark kille hann jag tänka, men jag förstår ju nu att det var datorn som hissa upp mig, men jag kunde inte tänka klart just då. Jag får komma ut och ser där min underbart fulla älskling som får en väldigt hastig puss (hihih)

Mattias erkänner att en av våra grannar fastnade för någon vecka sedan. Vi säger det till hisskillen som säger att han skall framföra det till killen som jobbar i området.

Bjuder på bilder från min nattliga aktivit i hissen. Jag bjuder på att jag ser blek och trött ut. Får se oxå om jag lyckas lägga upp en lite filmsnutt. 












Efter ett tag lyckas vi somna, men jag vaknar omkring halv 9 av att någon "underbar" (NOT) människa har bestämt sig för att han måste skotta...

Då ger jag upp och går upp och har nu ätit en god frukost och ser på nyhetsmorgon.

Fundear på när min grabb skall vakna. Funderar på att åka till farsta centrum för att rensa tankarna lite....jag är nog lite skärrad fortfaranade...

många kramar linda

Kommentarer
Postat av: Jess

NÄÄ!!

Fy fan , stackare!

Snacka om panik... 45 min i en hiss SJÄLV mitt i natten måste varit en evighet!



Jag har oxå fastnat i en hiss vid garaget till hötorgshallen hehe vi var 6st i en liten hiss (vi kände varandra) men jag var hög gravid , manges pappa med diabetes som behövde äta , lilla kevin 6år som fick PANIK och manges syrra plus pojkvän... luften började försvinna och alla svettades, våra kläder var blöta.... hehe det va oxå panik!



2009-02-22 @ 11:33:59
URL: http://jessansvardag.blogg.se/
Postat av: Coca-cola Linda

Roligare saker kan man ju gör vid halv 4 på morgonen. jag satt väl fast totalt i 1 timme 20min.



hur länge satt ni fast? de måste varit lite jobbigare när ni var så många även om ni kände varanda

kram

2009-02-22 @ 11:52:48
URL: http://lindadahlgren.blogg.se/
Postat av: jess

Klart du ska svara här :)

vi satt väl fast i en timme..eller killen kom efter e timma så ja typ samma...

2009-02-22 @ 14:13:08
URL: http://jessansvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0