Bilen mår inge vidare

Hej
Ja som rubriken säger så mår Mattias bil inge vidare. Den dör varje gång man trycker ner koppling. Känns det stabilt eller ej. NEJ. Det hela började i lördags när vi skulle åka iväg och shoppa lite. Vi kom inte ut från fickparkeringen. BIlen dog hel tiden, och vi kom knappt till centrum och bilen dog på vägen. VI åkte direkt hem och mattias titta i motorhuven och då visade det sig att filtret hade lossnat. trodde det bara var och skruva på det. men icke sa nicke. Även om vi (mattias) skruvade på det så var bilen dum. Men det går och köra med den. Jag körde och lämnade och hämtade mattias under lördagkvällen, Vi körde med den till macken och hällde i ngn form av sörja i bränsletanken. Såg ut som en flaska grillolja, men det var då inte. Idag körde jag med den till jobbet fram och tillbax. Jobbigt att ta de hala kurvorna sakta för det var isbana i Jordbro och samtidigt inte köra för sakta för då dog motorn. Nåja hem kom jag och nu är mattias och spelar hockey och han har glömt sin mobil hemma. Men men han kommer förhoppningsvis hem. Imorgon skall han göra ngn form av filtertvätt. det skulle ta 3 timmar. Herregud. Nåja det blir nog bra när det är klart. Om inte så får bilen träffa Bildoktorn.

Nu skall jag se vad jag skall hitta på för skoj. För det verkar inte vara ngt skoj på tv och jag känner mig inte riktigt kry

många kramar


Kommentarer
Postat av: Daniella

Jag uppskattar verkligen att du berättar detta för mig. Jag har faktiskt hört att det är ett ensamt jobb en gång innan med. Men mina planer är ju lite annorlunda, jag kommer ju inte vara advokatsekreterare resten av mitt liv. Jag ser det mer som en bra erfarenhet inför min riktiga karriär efteråt. Och självklart så först¨r jag att ingångslönen inte är densamma som när Timothy pluggade. Kollade en hemsida och nu ligger den ungefär mellan 18-22.000. Men det är ju som sagt inte lönen jag är ute efter utan erfarenheten. Jag vill ju nämligen bli advokat och därför ser jag det hela som en mycket god erfarenhet.



Hur var utbildningen i sig? Var den svår? Alla ämnen som var med i utbildningen var bland mina favvoämnen, så det kommer nog gå bra :)

2009-01-06 @ 10:28:29
URL: http://daniellalamb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0