Mera om Liza Marklund

Den här historian tar nog aldrig slut. Jag måste tala om att jag är allvarligt talat irriterat upprörd. Jag vet inte varför jag är så pass upprörd. Men det har säkert med alla alla hennes böcker som jag läst i serien Gömda. Trodde att det var sanna. Men jag verkar inte vara ensam om detta i världen. Men men shiii fick jag vilken nit jag gick på.

Debatten rasar på på var och varannan sida på nyhetssidorna och bloggar runt om i Sverige just nu.  För er som inte har hängt med så har författaren Monica Antonsson att historian om Mia är en påhittad historia. Böckerna handlar om en kvinna som tvingas lämna Sverige och söker efter mycket om och ment asyl i USA. Man får följa hennes histoira och det är mycket gripande. Men Monica hävdar nu att att boken är uppbyggd på förvrängningar av verkligheten och att Mia är i en männsika som aldrig haft behov av skyddad identitet. Fint (NOT) inlägg som Liza har sagt om detta är:

Om människor genom undertiteln "En sann historia" har uppfattat att böckerna är korrekta ner i minsta detalj och känner sig lurade är jag uppriktigt ledsen för detta


Det som är mest irriterande är att de står på framsidan att det är en sann historia då kan man inte ljuga och hitta på ngt. Är det ngn som vill läsa mera så står det mera på Aftonbladet. Till Aftonbladets artikel om Liza Marklund


Ta hand om er där ute i Sverige nu och kram på er


Kommentarer
Postat av: elina

JA! Hon borde betala tillbaka halva sin förmögenhet. MINST.

2009-01-12 @ 23:16:29
URL: http://elinaekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0