Deklarationen och vetrinärbesök

Hej alla underbara läsare

Idag har jag jobbat, och sedan gick jag tidigare och skyndade mig hem och försökte få Kurre att gå in i buren, och han verkade förstå att vi var stressade :-) 20 min kvar tills jag skulle vara i Kungens Kurva hos vetrinären. In i buren, packa saker, och ner i bilen, in i bilen, på med bälte på Kurre och jag hoppar in och sätter på mig bälte och åker iväg. Vi hann precis, men är det inte typiskt....vetrinären var försenad 10 min, men det var bra, för då hann jag få ner min puls när jag satt där i väntrummmet.

Det besöket resulterade i att det tog blodprov på Kurre, shit vad arg han var och skrek, jag klarde inte var där inne, det visste jag från förra gången, så jag och vetrinären gick ut, när 4 st sjuksköterskor (heter det så när det gäller djur???) höll i honom och jag hörde hur han skrek ut genom alla dörrar, det gjorde ont i mig. Men på måndag ringer vetrinären mig och talar om vad blodproven visar. Hon spekulerade i bukspottskörteln, diabetes, och ålderstecken. Tror jag minns rätt. Vi får se....fanns tydligen behandling mot vad det än var :-) känns skönt att veta.

Efter det så åkte Kurre och jag hem till mamma och skulle äta middag. Vi har varit där hela kvällen, Kurre känner sig som hemma. Han gick och sov i "hans " säng, käkade lite, gick på låda osv....gick ingen nöd på honom.

Mamma och jag deklarerade, vilket känns OTROLIGT SKÖNT att ha fått avklarat. Vi såg på lets dance och rätt person vann.... MAGNUS I LOVE YOU....

Sedan åkte Kurre och jag hem och nu sitter jag här i min ensamhet och ser på konståkning och skriver en shoppinglista till imorgon. Imorgon skall jag träna, shoppa och hämta Matte vid båten (JA han är på kryss igen, denna gång med hockeyn) sedan skall vi till hans föräldrar och käka middag. Hoppas min mage orkar det, den är inte alls bra just nu, just nu är den kraftig försämrad.

Jag skall unna mig mycket skoj i morgon på shoppingen.

Nu skall jag skriva klart min lista och knyta mig. Klockan börjar bli mycket

Ta hand om er allihoppa och kram på er.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0