Måndag

Hej
Då har en helt vanlig måndag blivit ett minnet blott.

Det är inte ofta jag brukar dela med mig av recept. Tänker hela tiden, vem är intresserad av vad jag har lagat. Men jag vill gärna ta del av andras ideer. För den dagen kanske jag står där och har ideetorka.

Idag provade vi något nytt som Matte har hittat. Det var från Viktväktarnas kokbok. Sluta inte läsa för det nu ni tråkmånsar som tycker Viktväktarna har tråkig mat. Har ni gett de någon ärlig chans ???

För er som vill prova så kommer här recptet....


Pastagryta med kyckling och mozzarella 4 port

4 dl kokt pasta, jag köpte barillas färgade penne, du vet de röda, gröna, och gula :-)
3 kycklingfileer a 125 gram
1 röd paprika
½ purjolök
2tsk flytande margarin
10 cocktailtomater ( jag blandade gula och röda)
125g mozzarella (max 10%)
timjan
basilika
salt, peppar


Koka pastan
Strimla papriak och purjolök
Dela kycklingen i mindre bitar
Stek i margarinet

Halvera Tomaterna och dela osten i mindre bitar och blanda

Krydda med timjan, basilika, salt och peppar


För er som äter efter viktväktarn ger denna måltid 7 points.


Smaklig måltid

// Linda

Kommentarer
Postat av: Fia

Kanongott! Mera recept på bloggen tack :)

2009-03-14 @ 19:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0