Pizza eller inte...


Hej
Matte är bort och jag känner mig inte hundra.
Har inget hemma att äta, fundera på en pizza. Men hittade något på nätet som kallas för Calskrove. För er olyckligt ovetande så kan jag tala om att det är ungefär vad det låter som - Ett skrovmål, bestående av pommes och två hamburgare med bröd, ost, sallad, ketchup, dressing och tomat, inbakat i en calzone, modell XL. Finns på pizzeria Tre Kronor på Erikslid i Skellefteå, kostar 95 kronor inklusive dricka på 33 cl.




Blev lite mer intresserad så jag surfade vidare på olika pizzor som finns.
Finns en hel del äckligt.

Piteå: Julpizza med prinskorv, köttbullar, lax och rödbetssallad.


Junsele:
en pizza med hjortronsylt.


Norsjö:
pizza Lappland består av renskav och lingon.


Arboga:
pizza Calzone - med komplett kebabtallrik.


Kärrtorp:
Frukostpizza med yoghurt och flingor.


Forshaga:
Pissagettin innehåller tomat, ost, köttfärssås, spagetti, vitlöksyoghurt och lök, halvinbakat.


Umeå:
Rödingspizza med röding, kantareller, hollandaisesås, hackat ägg och lök.


Halmstad:
Tamars Special består bland annat av tomat, ost, ananas, glass och chokladsås.


Jönköping:
pizzan Tre Kronor serveras med tomatsås, riddarost, champinjoner, lök, kebabkött, färska tomater,
isbergsallad och gurka samt pommes frites.


 Åhus
: Plankpizza är en vanlig pizza toppad med oxfilé och gratinerat potatismos.


Vad är det för fel på en vanlig heliga pizza. Nr 1-25 :-))))))

Kram  Linda

" DET ÄR INTE LÄTT FÖR EN SKÖLDPADDA ATT VÄNDA PÅ SIG NÄR DEN HAMNAT PÅ RYGG"


Kommentarer
Postat av: jess

Fy fan så vidrigt!!

Pizza med inbakad hamburgare ...urk!

Dom andra va ju inte nån hitt dom heller kan jag tro.

2009-03-10 @ 19:55:54
URL: http://jessansvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0