Hasseludden ett överreklamerat ställe...

Ja som ni vet så har vi varit på Hasseludden i natt. Jag kan väl inte säga att någon av oss var så väldigt glada. Vi längtade nog hem mer eller mindre hela tiden.


När vi kom in i rummet så var det japanskinspererat. och det var ju inte så konstigt. Men att sängarna var så långt ner vart lite jobbigt. Men häftigt.  Vi satte på oss våra Yukata och våra badkläder som oxå ingick, Matte satt på sig sina vanliga badbyxor.   Vi gick och bada i de varma källorna utomhus. Det var 40 grader varmt. Skönt. När vi badat i någon timme så gick vi och duscha av oss och satte på oss våra Yukata igen och tofflor. Vi hade lite privat kläder under för vi hade blivit varnade att de kunde bli kallt under middagen. Med en stor hunger så gick vi glada i vågen till vår middag som skulle innehålla 4 rätters. Men det var ju ingen höjdare, det blev snabbt en STOR besvikelse. Jag blev glad  över efterätten och vinet. Middagen för övrigt går inte beskriva.


Våra sängar







En glad pojkvän




Jag med korgen som alla bar omkring med innhållande sina badkläder och rumsnyckeln



Rabarbermuffins med vaniljostsorbe




Vinet var det inge fel på :-)




När vi ätit så gick vi ut och satte oss i baren som var högst uppe i huset och såg ut över skärgården och drack lite vin och åt nötter. Det var soft. På väg till rummet så köpte vi en påse Gott och Blandat. Jag smög även förbi och plokade på mig lite frukt vid frukbuffen.

Efter mycket om och ment så somnade vi, men sängarna var så obekväma så jag sov väl 3 timmar eller något., Det samma tyckte Matte. Men vi har då nog aldrig varit uppe så tidigt och ätit frukost på hotell som vi var idag. Men frukosten var faktist över förväntan då jag inte tänkte att den skulle vara så god som den var med tanke på middagen.  Efter frukosten gick vi ut och gick på deras stig i Stillhetens trädgård. Det var hermoniskt och fridfullt. De var fin utsikt över skärgården.










Men om man skall sammanfatta det hela så är det nog inget vi åker tillbax till och vi är glad att vi inte har betalat mer än 55 kr för nötter och godis :-) Resten var ju gratis



Många kramar Linda & Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0