Helgen i sin helhet

I fredags gick jag och jobbade, dock mådde jag riktig dåligt när jag kom hem, åt knappt middag och när jag fått i mig lite däckade jag rent ut sagt i sängen och sov i 3 timmar. Vaknade av att Matte väckte mig och sa att det var idol. Jag pallra mig upp men låg och åmade mig i soffan i 30 min sedan gick jag in och la mig i sängen och sov till klockan var 8 på morgonen :-)

Jag mådde mycket bättre när jag vaknade i lördags morse. Det var ju tur det. För vi skulle på mässan i Älvsjö. Det var ju Barn mässan. Vi fick gratis blöjor av både Pampers, Libro och Huggies (de var finast för de hade babynallephu och hans vänner på - jag är ju ett Nalle Phu fans*ler) Det låg även med i varje förpackning våtservetter och massa andra saker. Ha ha. Känns ju lite konstigt att ha de hemma redan men men...

Sedan var det några som visade upp sina barnstolar till bilen, som vi blev kära i. Vi är ju nya på allt. Det känns som man kan lockas med i det mesta som folk försöker sälja på en. Men detta verkade bra så vi får se vad det blir. Men de hade även något som kallades för Graviditetsbälte. Jag blev kär och Matte sa direkt att han tyckte vi skulle köpa ett sådant. Så när vi kom hem kollade vi på blocket ifall vi hittade något och de gjorde vi. Så vi bar i väg till Tyresö och köpte ett. Så nu har jag ett bälte som sitter skönt i bilen. Då jag "tycker" jag åker mycket bil så är det bra.




När kvällen kom så var jag sugen på Pizza för första gången på flera flera veckor. Då bestämde vi oss för att åka till Nelles i Årsta och käka. Det var så *pip* gott.

Det var väl de som har hänt hithils i helgen.
Vad som händer idag ja de får vi se.

Du Jessica. Det du undra över så var kakan okej, Men vanliga pepparkakor är godare, och vanliga Ballerina är godare - var för sig.
Sedan undra du hur du lägger in den snurrande bebisen. Du kan gå in på

http://babystrology.com/baby-tools/baby-tickers/

Och för er som vill veta mer vad som händer med mig och våran baby så får jag varje söndag veckobrev. Idag stod det så här:

Nu är du tolv veckor gången (eller gravid i trettonde veckan, om du föredrar att räkna så). Det betyder att du är i fjärde månaden (början av andra trimestern) och dina hormonstormar borde nu ha börjat lägga sej. Förhoppningsvis kommer även illamåendet att minska. De flesta börjar må bättre vid den här tiden, även om illamående kan återkomma periodvis under hela graviditeten. Din bebis ansikte ser nu mycket mer mänskligt ut. Ögonen sitter närmare varandra och öronen har hamnat på ungefär rätt plats. Den är nu definitivt en liten människa (snarare än ett embryo) och är i en fas då vävnader och inre organ växer fort. Och bebisen kan faktiskt redan suga på tummen därinne.
Graviditeten brukar vara mer njutbar i andra trimestern (fjärde till sjätte månaden) — diverse besvär tenderar att klinga av och risken för missfall minskar kraftigt. Vi hoppas detta stämmer för dig och kommer att fortsätta finnas här för dig under kommande veckor.


Ta hand om er där ute och så hörs vi.


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0