Känna baby och brödrecept

Hej kära läsare

Jag tror jag att jag har börjat känna babyn, De killar och kittlar innuti i magen. De slutar inte. Lite häftig känsla men ändå lite läskigt att om de nu är babyn som rör på sig att det är något som rör på sig innut i mig...de känns som maskar som rör på sig....hihih

Om tre veckor skall vi på ultraljud å vi längtar så. Häftigt och se...


Sedan har jag hört att ni efterlyser receptet på brödet. Jag skriver in det nedan. I Receptet så står de att man skall dela brödet i 4 delar, men nästa gång jag bakar det så kommer jag dela det i 3 delar. Så det blir lite mer bröd. Sedan ett litet tips, skulle ni tycka de blir torrt när de varit framme någon dag så är det supergott att rosta...mums...

Receptet finns på baksidan av AXA fiberhavregryn....

3 dl AXA Fiberberikade Havregryn
6dl Vatten
½ tsk salt
4dl kallt vatten
50 gram smör eller margarin
2 msk mörk sirap (fast jag tog ljus)
1 msk hel kummin
2 tsk salt
50g jäst
ca 2.1 liter vetemjöl


Koka en gröt av gryn, vatten och salt
Häll över gröten i en degskål, blanda i kallt vatten, matfett och sirap, kummin, och salt. Rör om och låt blandningen svalna till 37 grader.
Smula ner jästen och tillsätt de mesta av mjölet men spar ½ dl till utbakningen. Arbeta degen väl. Låt degen gäsa i  30 min. Ta upp degen och knåda den lätt på mjölat bakbord. Dela degen i 4 (eller 3) delar forma den till knubbiga limpor. lägg dem i på plåt och låt jäsa under bakduk igen i 30 min. sätt ugen på 200grader. Pensla med vatten och grädda i 30-40 min tills de fått fin färg och låter ihåliga när man knackar på dem på undersidan. Låt dem svalna på galler under bakduk

MUMS

och lycka till


KRAM LINDA

Kommentarer
Postat av: jess

ÅÅÅH mys att du kanske känner bebisen!

Det e svårt att veta om det e bebis eller tarmar som knorrar i början men det "skvitter" lixom till ..

Mysigt!

Min lilla korv rör sig helst när jag lägger mig ner och vilar, sen längre in i graviditeten kan man svepa ett glas isvatten ;) då blir det fart =)



KRAAM

2009-10-27 @ 09:41:18
URL: http://jessansvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0