En lite tös har kommit

Jag ber om ursäkt att jag inte har uppdaterat bloggen på ett bra tag. Men jag har legat på BB, vi har fått en liten flicka. Den 1 april 2010 dök hon äntligen upp dock 16 dagar för tidigt. Hon vägde 2755 och var 47 cm lång. Så stor var hon inte.

Allt gick bra dock var hon lite för kall när hon kom ut och har även nu svårt att hålla rätt temperatur. Så därför fick vi stanna någon dag extra på BB. Dessutom var hon så liten och orkade inte amma till 100 % därför stannade vi oxå. Men nu kom vi hem i förrgår (påskdagen) och det var skönt. Igår var våran föräldar här. Mor och farföräldrarna var väldigt nyfikna på att se henne. De kan jag förstå. Vi fick hur mycket kläder som helst. Men inget hon dessvärre kan ha just nu. HOn är ju sååå liten. Hon drunknar i 50. Dessutom är ju 50 olika beror på vart man köpt dem. Så i det stora hela har hon bara en body hon kan ha 50. De andra är så stora att de inte ens går att vika upp armarna för det blir för knöligt. Det är inte lätt att vara så liten. Vi funderade på att åka iväg ngn dag och köpa lite mera kläder till henne som hon kan ha nu. Visst de växer fort men ändå....

Idag är jag ensam med henne. MAttias var tvungen att jobba Det har väll gått så där att vara ensam. Jag tror hon saknar sin pappa för hon är lite orolig. Jag har inte fått henne att sova på 6-7 timmar...det har varit hopplöst. Men nu verkar hon har somnat i sin vagn. Det trodde jag inte. Det var min sista lösning. HAr inte provat den förrut. Men hon verkar ha somnat. Det har varit tyst i 10 min i allefall :-) Så jag njuter av en kopp kaffe och lite frisk luft. Vi vädrar väldigt sällan detta pga att hennes temp sjunker så kraftigt ifall hon börjar frysa. Alla säger att man inte skall pälsa på barn för mycket kläder men i vårat fall är det ett måste. Hon blir blå/lila annars. Det var hon redan när hon föddes.



Emelie Johanna Ekström Dahlgren
1 April 2010
47 cm lång
2755 g
(på kortet 5 dar gammal)





Kommentarer
Postat av: Myran

Linda, hon är jättefin! Stort grattis!

2010-04-06 @ 21:54:47
Postat av: Linda & Emilia

Grattis til er lilla prinsessa!

Jätte-tjusigt foto - hon verkar ju hur söt som helst!

Hoppas det går bra för er nu när ni kommit hem!

2010-04-07 @ 20:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0