Tiden går så fort

Hej kära läsare

Idag fyller våran underbara Johanna 1 vecka :-) Grattis tösa :-)


Tiden går så fort. De bara rinner iväg. Man vaknar och så är det helt plötsligt dags att lägga sig känns det som.

I måndags var som sagt var våra päron här och i Tisdags var Matte dessvärre tvungen att jobba, gud vad jag saknade honom. På kvällen kom Mattias ena syrra hit och hälsade på. Det var roligt.

Igår var vi på återbesök på BB och sedan gjorde vi hörseltest. Det gick bra alltihoppa. Efter det åkte vi och köpte en overall till Johanna på Babyland i Kungens Kurva. Hon kan ju inte ha ett enda klädesplagg vi har hemma. Alla sa till oss att inte köpa mindre än 52 för de kommer de kanske vara för små. Men våran lilla tös har 40, de är kläder för förtidigt födda. Men de passar bra. Dock har hon lite långa ben (Mattias?) men överkroppen är lite liten  i vilket fall så hade vi INGET varmt till henne. Men vi hittade en overall på Babyland och den fick de bli. Hon kan ju inte frysa ihjäl när vi går ut och desstuom har vi fått info om att vi måste se till att hålla henne varm.

Idag är jag ensam hemma igen med Johanna. Mattias måste jobba idag oxå. Men sedan hoppas vi att det skall vara bra. Jag och Johanna saknar honom. Tror han saknar oss massor och har ingen lust att jobba. Men sedan skall han vara massa med oss :-) vi hoppas på 3 veckor. Nu har det dock gått några dagar. Men 3 veckor skall han vara hemma totalt. Det skall bli skönt...

Imorgon har jag lust att åka till Huddinge sjukhus igen (japp jag vet, vi har blivit stammisar där och fått klippkort *ler*)  Men de skall ha bebisfotografering. Det hade varit skoj :-) Men jag ser ändå ut som ett vrak, men vi får se. Mattias tyckte det skulle vara skoj oxå. 

Jag vet att ni är många som vill komma hit och hälsa på. Jag skall ta upp det med Mattias när han kommer hem ikväll. Så får vi se när vi får in det...

Just det idag ringde jag Försäkringskassan, för jag har fortfrande inte fått något beslut eller hört något om min sjukskrivning och de har inte bestlutat om Föräldrarpenningen heller. Var tvungen att ringa 2 gånger. Ett samtal för varje ärende. SUCK. Men det jag ville ha sagt var att det var sjukligt lång tid i telefonkö. 385 före i kö på den enda och 290 i den andra kö :-) Tur matte var hemme och kunde passa Johanna, för hon blev typsiskt nog ledsen när jag var nr 3 i kö på BÅDA samtalen, hur hon nu kunde klaffa in det så bra. I vilket fall som helst så har det för mycket på Försäkringskassan och ligger långt efter. Men jag hoppas på kanske få ett beslut om förälarpenninge och sjukpenningen lagom till Jul 2012 eller??? grrr när jag är inte irriterad på dem :-) Nä nu skall jag gossa med min Johanna som precis vaknat :-))



KRAM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0