Lördag och jag går in i vecka 31

Hej kära läsare
Hoppas ni har det bra där ute ? Har ni börjat tänka som mig. Att det börjar bli lite varmare, vilket betyder att våren är på antågande :-)

Idag går jag in i vecka 31 och det börjar närma sig. Shit tiden går så fort nu på slutet tycker jag. Fattar knappt.

I fredags så såg jag på vårat intranät att de ligger ute en ansökan angående vikariat på min tjänst. Det känndes läskigt. Men det blir nog bra.

I torsdags kväll var vi på IKEA och köpte skötbord. Nu står det på plats i lilla rummet och nu skall det bara fyllas upp med saker. Alla kläder skall tvättas och allt annat skall dit. Men det blev så bra. Skall se om jag orkar lägga ut en bild ngn dag. Det kanske blir imorgon till och med. Vi håller just nu på med någon form av stor-rensning här hemma. Vi slänger massa onödigt. Vet inte varför vi har behållt allt. Men det blir nog bra när det blir färdigt. Sedan skall vi sälja vårt soffbord för vi köpt nytt. Är så trött på glasbord. Har haft det i många många år nu. Nu har det blivit ett vanligt hedligt LACK bord från IKEA. De får duga tills vi hittar något annat, eller när våran unge har blivit större, och saborterat det tillräckligt.


Träffade våran granne ikväll så här löd konversationen :-)

Grannen: Hej här vankas det framåt. Men OJ så stor du är, när skulle ni ha barn, imorgon eller?
Jag: Nej vi skall ha i mitten av april, men det är ett tag kvar, å så här ser jag ut
Grannen: Men det måste ju typ vara tvillingar, vad skoj!?
Jag: Nej efter två ultaljud så är det bara EN, säger jag bestämt och irriterade, för det är lixom inte den första som komenterar detta.
Grannen: Jaha är ni säkra på det?
Jag: JA de är vi. Visst kan de gömma sig en sa jag, men de tror jag inte. Då borde de ha sett det.

Jag är STOR. Det vet jag. Jag har svårt att gå. Jag har svårt att röra mig ordentligt. Men vad skall jag göra. Jag ska ju inte banta, jag äter ganska nyttigt. Men visst jag är en människa och vill oxå unna mig saker. Jag kan ju inte röra på mig heller eftersom jag har så pass ont vissa dagar, pga smärtfull foglossning. Jag vet att alla har foglossning, men vissa  har ju mer ont än andra. Jag klarar mig knappt vardagen. Men nu har jag fått en läkartid får se vad hon gör, ifall jag blir sjukskriven eller om jag får kryckor. Båda låter lika hemskt. Men vad skall jag göra för att få vardagen mer dräglig??


Fundear på att gå och lägga mig och sova nu. Imorgon skall jag till farsta och titta lite. Själv. De skall bli skönt :-) Ingen stress och ingen som står brevid och trampar :-) Sedan skall vi fortsätta fixa här hemma.


Ta hand om er där ute. Det var allt från mig just nu

KRAM

Linda
Mattias
och lilla Mike Tyson :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jobbigt med foglossning, det kan ju gå över mot slutet hoppas de för dig för de e ju hemskt.. Men de e värt det :) jag lovar! Kram kram

2010-02-06 @ 23:21:30
URL: http://jessansvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0