Vecka 27

Hej alla glada läser

Då var jag inne i vecka 27. Nu är det inte så långt kvar. Visst det är ett tag kvar. Men ändå, om man tänker efter hur lång tid det har gått...:-)

Nu har jag insett att vi verkligen har allt utom blöjor och skötbord hemma typ. ALLT och då menar jag ALLT är klart. SHIT. Nåja de löser sig nog. Jag längtar tills jag skall börja tvätta allt och göra ordning sängen och allt. För att inte tala om att packa BB väskan. Igår var jag i syaffären i stan och köpte lite fleece tyg så nu har jag gjort en egen fleecepläd :-) Skulle vilja sy lite kläder oxå, men det finns inga bra mönster.

I fredags var jag hos BM och hon sa väl inget spec. Men det är ett speciellt folk de dära barnmorskorna. De är långsamma :-) Jobbigt när man är stressad som person. Men visst är  det bra. Men ändå...

På onsdag förmiddag skall jag till sjukgymnasten. För att höra på vad jag kan göra för jag har sånna foglossningar och de gör så ont att jag kan inte röra mig vissa kvällar. Men alla har ju det mer eller mindre. Men jag ser mer eller mindre ut som jag har sk**it på mig eller ngt. Jag kan inte gå. Jag har fått låna ett stödband och de hjälper helt underbart mycket, men ändå. Ja, ja, vi skall ju få barn så det är bara att bita ihopp. Jag är gald att vattengympan börjar på onsdag. För i höstas kände jag inte av foglossningarn. Så hoppas det slutar göra ont nu när vattengympan börjar igen...

Nu skall jag göra ordning fruksallad. Jag har fått ngn fix ide att jag måste ha fruksallad varje kväll vid halv 9 och till frukost. Jag fattar inte hur en gravid kropp tänker...Men det är ju bra att det inte är kanelbullar längre utan fruktsallad :-) Ska se på En Annan del av Köping.

På lördag längtar jag och jag tror även Mattias gör det, men vi skall gå och kolla på babyn igen. Vi ska på 4D ultraljud. Skall bli lite häftigt. På deras hemsida så står det typ så här:


Med 4D ultraljud kan man se hur fostret gäspar, sträcker ut tungan, ler, sväljer, blinkar och rör på fingrarna.Man får se det på ett helt annat sätt. För er som är intresserad över hur bilderna kommer bli kan ni kolla på denna länk

http://www.tittutultraljud.se/index.php/se/Galleri


Ta hand omer där ute så hörs vi...


KRAM

PS nu kan både Te kopp eller frukskålen stå på magen när jag äter :-) hhihih

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0