Solen och värmen är äntligen här

Hej kära läsare
Å så skönt det har blivit ute med sol och allt.

Häromdagen var jag och tränade med Johanna. Det var väligt skoj. Får se kanske det blir på tisdag igen :-)

Igår var vi på BVC och allt var helt underbart. Hon har gått upp i vikt och väger nu 4450 och är 56 cm lång.
Vi fick ok på att börja föra in mjölkprodukter i våran kost igen. Jag har i och för sig redan gjort det sedan i lördags mer eller mindre. Men igår fick hon mjölkersättning. Hon fick det oxå natten till igår. Sedan dess har hon varit väldigt gnällig, men i natt har hon sovit precis som vanligt. Dock var det svårt att få henne att komma till ro och sova igår.. Men det var extremt varmt i lgh oxå. Men nu har jag suttit och "googlat" (min favorit) och insett att Semper ersättning gör många barn oroliga, hårda i mage, kinkiga och framförallt får många barn ont i magen av den. Så nu säger vi HEJDÅ till Semper och för in NAN som tydligen ska vara mildare mot magen och alla som har haft problem med Semper har fått "nya" bebisar när de har provat NAN. Sedan såg jag på Sempers hemsida att de har olika sorters ersättning, men jag tänkte de provar jag ifall inte NAN fungerar.  Som tur är ska vi åka och shoppa ikväll så då ska det bli NAN-shopping...som tur är så har jag en tetrapack hemma med den som hon kan få idag på dagen. SEdan har vi ju den mjölkfria kvar av oxå. Men den försöker vi spara ifall det behövs så sätter vi in den.

Det är inte lätt med de små liven. Tänk om de kunde tala om vad de vill och vart de har ont osv.  Det hade varit mycket enklare då.

Just nu sover hon faktist (det ser så ut i allefall) i sin säng. Hon behöver sova, nu när det är så varmt för henne och hon har ont i magen. URSH jag lider med henne. Men igår så satte jag upp våra fläktar vi har på sommaren. Men nu kom jag på att vi har nog en till, ska leta fram den oxå. För våran lgh blir extremt varm på sommaren.

TA hand om er där  ute så hörs vi och ni som kan sola - sola förskikigt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0