Hej kära läsare

Hej kära läsare

Tar ALDRIG denna snö slut. Hur mycket snö finns det ?? :-) hahaha

Nåja någon dag kommer väl värmen får vi hoppas.

Jag vet inte om jag sagt det. Men vi skaffade ju en försäkring när jag blev gravid, gravidförsäkring. Det bästa vi gjort.Jag har fått ersättning pga min sjukskrivning och foglossning. Vi blev ju inga miljonärer men vi fick 1000kr i ett egångsbelopp. Men det kännss skönt ändå.

Nu har jag fått pappren från Försäkringskassan för begäran om sjukpenning. Det är så mycket papper hela tiden när man skaffar barn. Sedan nu extra på grund av sjukskrivningen.

Men nu är det inte långt kvar innan jag går på mammaledighet. Skönt sa en kollega till mig och menade att det är lyxligt att få vara ledig. Men ledig är man ju på ett sätt, från jobbet, men det jag skall göra är ju att ta hand om våran baby, våran lilla Mike Tyson :-)

I helgen, om jag orkar vilket jag hoppas, så skall vi shoppa det sista som vi behöver handla hem innan babyn kommer. Men jag har även skrivit en lista till mig själv. Jag skall unna mig lite saker till mig själv.

Ang förvärkar/sammandragningar så har jag det flera gånger i timmen nu, om det nu är det. Jag vet ju inte om det är det eller om det är babyn som rör på sig och buffar på magen innefrån. Hur skall man veta vad som är vad när det är första gången. Pågår det i helgen oxå så ringer jag nog Barnmorskan på måndag. Hon ville ju att jag skulle höra av mig om det blev värre eller höll i sig. Men känns så dumt att ringa om det ändå bara är babyn som rör på sig. Nåja vi får se hur jag gör.

Nu skall jag ta tag i pappren från Försäkringskassan ...... jaaaa vad skoj...

Ta hand om er där ute...så hörs vi

kram

Ps om någon av er hittar våren, hojta till så blir jag glad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0