Vem drog ut proppen 18 dagar för tidigt??



Hej kära läsare

Då har det hänt saker

Natten till tisdag hände det saker och jag fick komma in för kontroll under tisdagen. Men jag blev hemskickad för mina värkar inte var för täta. JAg skulle avakta lite... läkaren trodde dock att jag skulle komma tilblax under kvälll/natt...för jag hade ändå öppnat mig

och så händer detta...

Vattnet gick kl 21 igår kväll (tisdag)
värkarna kom och blev tätare och sedan avtog de helt kl 03 i natt...hade kontakt med förlossning som trodde jag skulle strax åka in.

kl 05 hade vi bestämt med förlossningen att återkomma SENAST ifall inget hände.
Jag ringde kl 05 och fick komma in på en gång för en kontroll...

Kl 10 något sådan fick vi åka hem igen.

Då hade de:
kollat ctg (?) kurvan på bebisen och mina värkar som var sällan och för svaga. Även om jag hade värkar i natt som var 3-4 min mellanrum som varade i 2 min. så hade ju dessa avtagit. Men allt såg bra ut och vi fick gå ut och gå 45 min i korridorrerna (kul på ett sjukhus, men det blev pressbyrån och en kanelbulle och en äpple MER.

Sedan gick vi tillbax och de skulle kolla kurvorna igen. Men ingen förändring hade skett. Men då fick jag 2 Citadon (så jagskulle få sova när vi kom hem eftersom jag inte sovit på 2 dygn )och sedan så skulle jag återkomma ifall värkarna eller ngt hände om inget hände så skulle förlossningen RINGA MIG (? vilket service) imorgon bitti kl 08-09 och jag skulle då få en tid för igångsättning under morgondagen.

Det är det som har hänt just nu

KRAM på er där ute

Kommentarer
Postat av: Anna Bergkvist

Vilken härligt "påskägg" du får i år hihi. Hoppas bäbisen kommer ut snart, måste vara jobbigt att vänta... Lycka till Linda!!! Kram Anna

2010-03-31 @ 16:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0