Idag är en dag jag längtat till

Hej kära läsare
Precis som Jenny kommenterade så var det ju bara tisdag igår. Idag är det onsdag. Snacka om jag blir dagvild när jag går hemma så här. Tur det finns kalendrar som håller koll på när och var jag skall göra saker.

Men idag är en dag jag inte glömmer så lätt. Jag ska till frissan och klippa och fixa till mig. Jag ska dit kl 10 så det vara bara att stiga upp när Mattias gick upp för det värsta jag vet är att stressa. Hellre går jag upp för tidigt så jag hinner med allt. Man vet ju aldrig hur lång tid saker och ting tar när man har små söta underbara barn. Sedan är mitt mål att ´hon ska få mat innan jag skal klyppa mig precis så hon sover igenom hela tiden :-) Hon jag går och klipper mig hos (även min mor) så var Johann mer än välkommen. Men hon sa att de kan ta lite längre tid att bli klippt då hon blir så upptagen med att gulla med henne. HAHA. Mig gör det inget :-)

Vi har börjat kämpa för att Johanna ska sova i sin säng. Det är lättare sagt än gjort. Men vi kämpar. Det går så dära. När hon väl sommnar så är det inge problem att sova där, men att somna när eller när man lägger ner henne då hon har somnat - det är det som är problemet. Fråga mig intehur men på något sätt låg jag i min säng och Johanna i sin säng.Men jag hade min hand på henne så hon blev lugn. Jag hade armen vilandes ovanpå spjälorna. Snacka om jag fick kall hand när jag vaknade. Allt blod hade ju runnit ner. Vad gör man inte för de små underverken.

Jag har äntligen fått ordning i vårt klädrum. Dock fanns det inte så många kläder som jag önskade jag kunde ha. Men jag har lite mer ordning nu. Jag har tagit undan alla graviditetskläde :-( och tagit fram min FD kläder. Johanna har en flyttkartong vi fått med kläder som jag måste börja sortera ut. Det är alla möjliga storlekar i den. Det är så skoj för hon har vuxit. Storleken 40, som tidigare var för stort har hon vuxit ur och har nu mera 50 som en vanlig bebis :-)

Idag måste jag försöka tvätta lite. Shit vad tvätt det blir när man har sånna här små.

Nä nu gnyr det någon i från sovrummet hon vaknar nog strax. Hon har ju sovit 2.5 timme i sin säng...JIPPI

KRAM på er där ute


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0